skit!

jahapp. då var det förmodligen absolut svåraste beslutet att fatta klart. och jag tvivlar starkt på att vi nånsin kommer att fatta ett lika svårt beslut igen. vi har sagt upp lägenheten. och det är inte av något som helst annat skäl än att vi har kommit fram till att det inte går ekonomiskt. vi kommer att ångra oss stort, det vet jag redan nu, men vi kommer nog ångra oss mer om vi bor kvar också.
det svider hårt, och det känns som om vi ger upp. men det gör vi inte. det bästa som någonsin har hänt var nog när vi flyttade hit, och vi ångrar det inte för en enda sekund. men det är inte lätt att räkna ut i förväg att utbildningen klas skulle gå inte kändes rätt. och känns de inte rätt ska man inte fortsätta. det går inte heller att räkna ut på förhand att det var såhär svårt att hitta jobb.
påpekar ännu en gång att det har absolut inget annat än med att det inte går ekonomiskt att göra. och det är som sagt det tuffaste och svåraste beslutet vi någonsin har, och förmodligen kommer att ta.

och för att säga som så, vi kommer inte låta detta stoppa oss i framtiden. vi är båda beslutna om att vi inte tänker bo i östersund hela livet, utan bara en kort period tills vi vet vad vi vill göra av våra liv. dvs börja plugga eller liknande. men iaf, tills vidare så kommer vi först och främst bo hos mamma och pappa, tills vi hittar jobb och egen lägenhet.

/ nathalie och klas

Kommentarer
Postat av: Morsan och svärmor

Vi stöttar ert beslut och det kommer att ordna sig. FÅr se åt vilket väderstreck det bär nästa gång. Man lär sig något varje resa....

2008-11-19 @ 13:12:28
Postat av: Cathrin

Nejje, ni ger inte upp, ni tar en ny väg! Jag flyttade också hem en sväng när jag lämnade Umeå. Ibland får man ta ett steg tillbaka för att komma på rätt väg igen! Ni ska se det som att ni är på väg in i en ny lägenhet snart - för det är ni ju, ni vet bara inte riktigt vart och när...

2008-11-19 @ 16:19:45
Postat av: Rebecca

Tråkigt :( Ni som trivdes så bra. Men jag tycker ni var grymt modiga som vågade ta chansen att flytta till en helt ny stad utan att känna någon där. Det hade aldrig jag vågat.

2008-11-19 @ 18:16:12
URL: http://season.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0